Χρόνια πολλά αγαπητοί φίλοι! Εύχομαι η χρονιά αυτή να έχει λιγότερα τροχαία ατυχήματα και για να γίνει αυτό, δεν φτάνουν μόνο οι ευχές, αλλά θα πρέπει όλοι μαζί να συμβάλουμε για αυτό το σκοπό. Πολιτεία και πολίτες. Βαρύς ο χειμώνας με πολλές βροχές και χιόνια. Δρόμοι επικίνδυνοι, γεμάτοι παγίδες από τον πάγο, την ομίχλη, και τα λιμνάζοντα νερά. Πόσοι από εμάς έχουμε εμπειρία σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες και πολύ περισσότερο οι νέοι οδηγοί; Μερικές λοιπόν συμβουλές, για να θυμηθούν οι παλιοί και να μάθουν οι νέοι οδηγοί. Η ΒΡΟΧΗ: Όταν οδηγείτε σε βρεγμένους δρόμους, να θυμάστε ότι, αν πρέπει να φρενάρετε απότομα, θα χρειαστείτε τουλάχιστον τη διπλάσια απόσταση για να σταματήσετε. Τα ελαστικά δεν έχουν καλή πρόσφυση στο δρόμο και ο κίνδυνος μπλοκαρίσματος των τροχών είναι πολύ μεγαλύτερος. Θα πρέπει λοιπόν να πατάτε με λιγότερη πίεση το φρένο από ότι θα κάνατε κανονικά σε ένα στεγνό οδόστρωμα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να οδηγείτε πιο αργά. Αν πρέπει να οδηγήσετε σε δρόμο που έχει πολλά νερά, να επιλέγετε το σημείο που φαίνεται να είναι το πιο ρηχό. Οδηγείτε αργά, με πρώτη ταχύτητα, χρησιμοποιώντας το συμπλέκτη, για να κρατάτε τις στροφές του κινητήρα υψηλές και σταθερές, για να μην σβήσει. Την δυνατή βροχή η ορατότητα περιορίζεται, γι’ αυτό ανάψτε τα μεσαία φώτα ή τα εμπρός φώτα ομίχλης. Θα βλέπετε καλύτερα, αλλά και θα σας βλέπουν. Αποφύγετε να ανάψετε τα πίσω φώτα ομίχλης, γιατί θα είναι εκτυφλωτικά για τους οδηγούς που σας ακολουθούν. Η ΟΜΙΧΛΗ: Η οδήγηση σε ομίχλη είναι συχνά δοκιμασία των ορίων της αντοχή σας, επειδή πρέπει να επιδείξετε πολύ μεγάλη αυτοσυγκέντρωση. Το επικίνδυνο με την ομίχλη είναι ότι μπορεί να εμφανιστεί ξαφνικά ή να επαναλαμβάνετε ανά διαστήματα. Πρέπει να οδηγείτε με τα μεσαία φώτα και τα πίσω φώτα ομίχλης. Η απόσταση από το μπροστινό αυτοκίνητο πρέπει να είναι μεγάλη για να σταματήσετε έγκαιρα αν χρειαστεί. Μην ανάβετε τα μεγάλα φώτα, γιατί δημιουργούν ένα άσπρο φράγμα μπροστά σας. Για να διακρίνετε μπροστά σας η διαγράμμιση του δρόμου, είναι το πιο αξιόπιστο σημείο αναφοράς. Όταν η ορατότητα είναι μικρότερη των 50 μέτρων, η ταχύτητα σας να είναι το πολύ 50 km/h και φυσικά όχι προσπεράσεις. ΧΙΟΝΗ- ΠΑΓΟΣ: Το κύριο πρόβλημα όταν οδηγούμε με χιονόπτωση είναι η μειωμένη ορατότητα. Χρησιμοποιήστε την μεσαία σκάλα των φώτων σας και να είστε προετοιμασμένοι να καθαρίσετε το μπροστινό και το πίσω τζάμι και τα φώτα με το χέρι σας αν μαζευτεί χιόνι σ’ αυτά. Κρατήστε μεγάλη απόσταση από το μπροστινό αυτοκίνητο γιατί αν χρειαστεί να φρενάρετε απότομα η απόσταση για να σταματήσει το αυτοκίνητο σας είναι 10φορες μεγαλύτερη από ότι σε μια στεγνή επιφάνεια δρόμου. Πρέπει να χρησιμοποιείτε το κιβώτιο ταχυτήτων, έτσι ώστε να ελέγχετε την ταχύτητα του αυτοκινήτου σας. Να πατάτε πολύ απαλά το φρένο για να σταματήσετε βάζοντας και μια χαμηλότερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων νωρίτερα από ότι σε κανονικές συνθήκες οδήγησης. Προσπαθήστε να μην φρενάρετε μέσα στις στροφές και να επιβραδύνετε πριν από αυτές χρησιμοποιώντας όσο περισσότερο μπορείτε την επιβράδυνση μέσω του κινητήρα. Να χρησιμοποιείτε απαλά το γκάζι και το τιμόνι. Μεγάλος κίνδυνος για ατύχημα υπάρχει αν μπλοκάρουν οι μπροστινοί τροχοί διότι δεν θα έχετε τον έλεγχο του αυτοκινήτου σας. Φυσικά πρέπει να ξέρουμε πως μπαίνουν οι αλυσίδες και σε ποιους τροχούς. Οι αλυσίδες τοποθετούνται στους τροχούς που δίνουν την κίνηση.